8# ΚΑΝΟΝΕΣ YUGIOH!: Οι ''απαντήσεις'' των παικτών (Chains) - Greek Yu-Gi-Oh! Fans: Νέα-Ενημέρωση/Επεισόδια Yugioh/Άρθρα/Τουρνουά/Yugioh Store

8# ΚΑΝΟΝΕΣ YUGIOH!: Οι ''απαντήσεις'' των παικτών (Chains)

7# ΚΑΝΟΝΕΣ YUGIOH!: Η δομή ενός γύρου (Draw Phase - Standby Phase - Main Phase 1 κτλ)
Στο προηγούμενο άρθρο είδαμε για τον γύρο και τις φάσεις που τον αποτελούν, αναλύοντας την καθεμία

Εδώ θα δώσουμε βάση στους κανόνες που αφορούν τις ''απαντήσεις'' των παικτών, σε δικές τους ή αντίπαλες κάρτες. Με λίγα λόγια, θα μιλήσουμε για τα ''Chains''.


Τι είναι τα Chains;
Chain καλείται το φαινόμενο κατά το οποίο Card Effects ενεργοποιούνται ταυτόχρονα ή το ένα μετά το άλλο, και εκπληρώνουν τις ιδιότητές τους διαδοχικά, ακολουθώντας μια καθορισμένη σειρά. 

Ο τρόπος δημιουργίας των Chains
Τα Chains δημιουργούνται όταν οι ιδιότητες καρτών ενεργοποιούνται την ίδια στιγμή ή όταν ο παίκτης θέλει να ενεργοποιήσει ένα Effect, αφότου μια κάρτα έχει παιχτεί στο παιχνίδι, αλλά ΠΡΙΝ αυτή η κάρτα επιτελέσει το Effect της (κάνει δηλαδή "Resolution").
Αξίζει εδώ να ξεκαθαριστεί η έννοια του Activate, κατά την οποία ο παίκτης παίζει μια κάρτα (π.χ. ο παίκτης ενεργοποιεί το Dark Hole), από την έννοια του Resolution, κατά την οποία η κάρτα εκπληρώνει τις ιδιότητες της (το Dark Hole καταστρέφει όλα τα τέρατα στο έδαφος). Τα Chains σχηματίζονται με την ενεργοποίηση Card Effects και μέχρι να σχηματιστούν, καμία κάρτα δεν γίνεται Resolution σε αυτό το διάστημα!
Αν ένα Card Effect έχει ενεργοποιηθεί, ο αντίπαλος πάντα έχει την ευκαιρία να απαντήσει, με ένα δικό του Card Effect και να δημιουργήσει ένα Chain. Αν ο αντίπαλος δεν απαντήσει, μπορεί ο ίδιος παίκτης να ενεργοποιήσει ένα δεύτερο Effect και να δημιουργήσει ένα Chain στην ενεργοποίηση της δικής του κάρτας. Οι δύο παίκτες δεν έχουν κάποιο περιορισμό στα Effects που μπορούν να βάλουν σε κάποιο Chain.

Ο τρόπος ''χτισίματος'' του Chain (Τα Chain Links)
Αφού οι παίκτες ενεργοποιήσουν όλες τις κάρτες τους, βάζουμε ύστερα τα Card Effects του Chain σε μια συγκεκριμένη σειρά, ξεκινώντας από εκείνο που ενεργοποιήθηκε πρώτο και φτάνοντας μέχρι εκείνο που ενεργοποιήθηκε τελευταίο. Κάθε "βήμα" από την αρχή προς την κορυφή του Chain, καλείται Chain Link. Το πρώτο Card Effect ενός Chain είναι το Chain Link 1, το αμέσως επόμενο χρονικά είναι το Chain Link 2 και συνεχίζουμε αντίστοιχα μέχρι την ολοκλήρωση του Chain. Ο αριθμός των Chain Link είναι αντίστοιχος με τον αριθμό των Card Effect σε ένα Chain.

Η σειρά ενεργοποίησης των Card Effects σε ένα Chain
Αφότου ολοκληρωθεί το Chain (το όποιο είδαμε να αφορά απλώς Card Effects που ενεργοποιήθηκαν), τώρα προχωράμε στην εκπλήρωση των ιδιοτήτων των καρτών που είναι στο Chain (Resolution). Η εκπλήρωση των ιδιοτήτων, γίνεται με την αντίστροφη φορά, ξεκινώντας πρώτα από την τελευταία κάρτα που ενεργοποιήθηκε από τους δύο παίκτες (ή αλλιώς ξεκινάμε από το μεγαλύτερο Chain Link) και συνεχίζουμε μέχρι να φτάσουμε στην πρώτη κάρτα που ενεργοποιήθηκε (ή αλλιώς φτάνοντας στο Chain Link 1) και όποτε να τελειώσουμε με το Resolution όλων των καρτών που ενεργοποιήθηκαν στο συγκεκριμένο Chain.
Όμως σε τι σειρά βάζουμε τα Card Effects των καρτών που ενεργοποιούμε; Υπάρχει ένα συγκεκριμένο σχέδιο, σύμφωνα με το οποίο κατατάσσουμε τα Card Effects σε ένα ChainΗ θέση σε μια σειρά που μπορεί ένα Card Effect να πάρει σε ένα Chain, καθορίζεται από το Spell Speed του.

Τι είναι το Spell Speed;
Κάθε Card Effect έχει ένα Spell Speed ανάμεσα στο 1 και στο 3. Αν ένας παίκτης θέλει να απαντήσει με κάποιο Card Effect σε ένα Chain, πρέπει να χρησιμοποιήσει ένα Card Effect με Spell Speed 2 ή 3 και δεν μπορεί να έχει ένα μικρότερο από το Card Effect στο οποίο απαντά. 

Ανάλυση των κατηγοριών των Spell Speed

Α)Spell Speed 1
Είναι το πιο αργό από όλα τα Spell Speeds. Αυτές οι κάρτες τέτοιου τύπου, δεν μπορούν να ενεργοποιηθούν σαν απάντηση σε άλλα Card Effects και μπορούν να ενεργοποιηθούν από τον παίκτη, μονάχα στο Main Phase 1 ή στο Main Phase 2 του.

Τα Card Effects τύπου Spell Speed 1, δεν μπορούν γενικά να είναι Chain Link 2 ή μεγαλύτερου, εκτός αν πολλά Card Effects ενεργοποιούνται ταυτόχρονα. Στην περίπτωση που συμβεί αυτό, τότε υπάρχουν συγκεκριμένοι κανόνες για τη θέση που θα έχουν στη σειρά του Chain αυτά τα Card Effects και οι οποίοι παρουσιάζονται παρακάτω. 

*Simultaneous Effects Go On Chain

Όταν και οι δύο παίκτες ελέγχουν από έναν Sangan και έναν Peten The Dark Clown, τα οποία καταστρέφονται, για παράδειγμα, από το Dark Hole του Turn Player, τότε οι ιδιότητες αυτών των τεσσάρων τεράτων ενεργοποιούνται ταυτόχρονα. Σύμφωνα με τους κανόνες λοιπόν, προηγούνται τα Mandatory Effects του Turn Player (Chain Link 1), μετά ακολουθούν τα Mandatory Effects του Non Turn Player (Chain Link 2), ύστερα τα Optional Effects του Turn Player (Chain Link 3) και τέλος έρχονται τα Optional Effects του Non Turn Player (Chain Link 4). Στο παραπάνω λοιπόν παράδειγμα, πρώτα ενεργοποιείται η ιδιότητα του Sangan του παίκτη (Turn's Player Mandatory Effect), μετά η ιδιότητα του Sangan του αντιπάλου (Non Turn's Player Mandatory Effect), μετά η ιδιότητα του Peten The Dark Clown του παίκτη (Turn's Player Optional Effectκαι τέλος η ιδιότητα του Peten The Dark Clown του αντιπάλου (Non Turn's Player Optional Effect).
Εφόσον υπάρχουν Card Effects τα οποία ενεργοποιούνται ταυτόχρονα και ανήκουν στην ίδια κατηγορία, τότε ο παίκτης που τα ενεργοποίησε επιλέγει τη σειρά με την οποία αυτά θα ενεργοποιηθούν.

Κάρτες που είναι Spell Speed 1

*Normal Spells - Equip Spells - Continuous Spells Field Spells - Ritual Spells.

*Monster Effects με αυτά να είναι τα Ignition Effects -  Trigger Effects  - Flip Effects.


Β)Spell Speed 2

Αυτές οι κάρτες τέτοιου τύπου, μπορούν να ενεργοποιηθούν σαν απάντηση σε άλλα Effects που είναι Spell Speed 1 ή 2 και μπορούν να ενεργοποιηθούν από τον παίκτη, σε οποιαδήποτε φάση του γύρου.

Κάρτες που είναι Spell Speed 2

*Quick-Play Spells,
*
Normal Traps - Continuous Traps.
*
Monster Effects με αυτά να είναι τα Quick Effects.


Γ)Spell Speed 3
Αυτές οι κάρτες τέτοιου τύπου, μπορούν να ενεργοποιηθούν σαν απάντηση σε άλλα Effect οποιουδήποτε Spell Speed! Μόνο κάποια άλλη κάρτα που είναι Spell Speed 3 μπορεί να ενεργοποιηθεί σαν απάντηση, απέναντι σε αυτές τις κάρτες.

Κάρτες που είναι Spell Speed 3



Παράδειγμα Chain που περιλαμβάνει και τα τρία Spell Speeds
Ο Παίκτης Α παίζει την κάρτα “Heavy Storm” (Chain Link 1) και ο παίκτης B απαντά, ενεργοποιώντας την κάρτα “Threatening Roar'' (Chain Link 2). Μετά ο παίκτης A απαντά σε αυτό, ενεργοποιώντας την κάρτα “Seven Tools Of The Bandit'' (Chain Link 3). Καθώς τώρα οι παίκτες δεν έχουν κάποια άλλη απάντηση (η οποία τώρα, αφού το Seven Tools Of The Bandit είναι Spell Speed 3, θα μπορούσε να δοθεί μόνο με κάποια άλλη Counter Trap, όπως π.χ. το ''Solemn Judgment”) το Chain είναι συμπληρωμένο. 
Αφού ολοκληρώνεται το Chain, το Resolution των καρτών πρέπει να γίνει με την αντίστροφη φορά, ξεκινώντας από την τελευταία κάρτα που ενεργοποιήθηκε. Έτσι λοιπόν ξεκινάμε με το Resolution του Seven Tools Of The Bandit (Chain Link 3). Αυτό απενεργοποιεί την ιδιότητα του Threatening Roar (Chain Link 2) κατά το οποίο ο αντίπαλος θα εμποδιζόταν από το να δηλώσει επίθεση. Ύστερα, πάμε στο Heavy Storm το οποίο καταστρέφει όλες τις Spell και Trap κάρτες στο έδαφος (Chain Link 1) και να τελειώσουμε έτσι με τα Resolution όλων των καρτών που ήταν στο Chain.


Turn Players Priority 

Σε αυτό το σημείο είναι καλό να αναφερθεί το γεγονός πως ο παίκτης του γύρου, ο Turn Player, πάντα ξεκινάει με ''Priority'', το οποίο σημαίνει πως αυτός έχει τη δυνατότητα να ενεργοποιήσει πρώτος κάποια κάρτα σε κάθε Phase ή Step του, με αποτέλεσμα εκείνος να έχει προτεραιότητα στο να ξεκινήσει ο ίδιος ένα Chain στο γύρο του. Όσο ο Turn Player έχει Priorityο αντίπαλος δεν μπορεί να ενεργοποιήσει κάρτες ή Effects, εκτός βέβαια αν υπάρχουν κάρτες του με Effects που ενεργοποιούνται αυτόματα στο γύρο του αντιπάλου του (π.χ. Minor Goblin Official) και όποτε αυτές ξεκινούν, σε αυτή την περίπτωση, το Chain

Όσον αφορά λοιπόν τον Turn Player αυτός:  
-Μπορεί πρώτος να παίξει ή να ενεργοποιήσει κάποια κάρτα σε κάθε Phase ή Step του.

-Πρέπει να δώσει ο ίδιος τη δυνατότητα στον αντίπαλο (Pass Priority), ώστε εκείνος να μπορέσει να ενεργοποιήσει κάποιο Effect στο γύρο του.
-Αφότου ενεργοποιήσει κάποια κάρτα, το Priority του πηγαίνει αυτόματα στον αντίπαλο, ο οποίος τότε μπορεί να ενεργοποιήσει κάρτες του στον αντίπαλο γύρο. 
-Αφότου πάει να ολοκληρώσει κάποιο Phase ή Step του, το Priority του πηγαίνει αυτόματα στον αντίπαλο, ο οποίος τότε μπορεί να ενεργοποιήσει κάρτες του στον αντίπαλο γύρο

Missing The Timing 
Εδώ αξίζει να σημειωθεί και το ιδιαίτερο γεγονός κατά το οποίο μια κάρτα με Optional Effect, παρόλο που μπορεί χρονικά να "απαντήσει" σε ένα Chain, εντούτοις, αντικαθίσταται από κάποια άλλη ενέργεια του παίκτη, με αποτέλεσμα να μην ενεργοποιείται τελικά, αφού έχει περάσει το κατάλληλο χρονικό πλαίσιο στο οποίο θα μπορούσε να ενεργοποιήσει τις ιδιότητές της (Missing The Timing). 
Αυτό μπορεί να συμβαίνει μόνο με τα Optional Effect των οποίων το κείμενο περιλαμβάνει τη λέξη "When", καθώς τα Mandatory Effects και τα Optional Effects των οποίων το κείμενο περιλαμβάνει οποιαδήποτε άλλη λέξη εκτός του "When" ("If", "Each Time" κτλ.) ενεργοποιούνται ούτως ή άλλως.
Έτσι λοιπόν, αν ένας παίκτης θυσιάσει τον Peten The Dark Clown, για να καλέσει Jinzo, εφόσον το Effect του πρώτου είναι Optional, το κείμενο του περιλαμβάνει τη λέξη "When" και η τελευταία ενέργεια του παίκτη εδώ είναι το κάλεσμα του Jinzo (και όχι το γεγονός πως ο Peten The Dark Clown στάλθηκε στο νεκροταφείο από τη θυσία), ο Peten The Dark Clown "Missing The Timing" και δεν ενεργοποιεί την ιδιότητα του. Αν όμως στη θέση του Peten The Dark Clown που θυσιάστηκε, ήταν ο Sangan, καθώς εκείνος έχει Mandatory Effect, αυτό θα ενεργοποιούνταν ούτως η άλλως. 

Ενέργειες στις οποίες δεν μπορούμε να έχουμε Chain
Αφού είδαμε τους κανόνες που ισχύουν με τα Chains, πρέπει τώρα να αναφερθούμε και στις περιπτώσεις που δεν μπορούμε να έχουμε Chain μετά από κάποια ενέργεια στο παιχνίδι. Θυμόμαστε λοιπόν πάντα, πως μπορούμε να δημιουργήσουμε Chain, μονάχα απαντώντας στην ενεργοποίηση ενός Card Effect. Εντούτοις, το Summon ενός τέρατος, η αλλαγή της θέσης ενός τέρατος και το να πληρώσουμε κόστη για να ενεργοποιήσουμε κάρτες, δεν είναι Effect Activations και οπότε δεν μπορούμε να απαντήσουμε σε αυτές τις ενέργειες, χρησιμοποιώντας ένα Chain.


*Είδαμε λοιπόν εδώ τους τρόπους ''απαντήσεων'' των παικτών σε Card Effects στο παιχνίδι και αναλύσαμε με λεπτομέρεια τα ''Chains''.

Στο επόμενο (και τελευταίο) άρθρο θα δούμε διάφορους όρους που σχετίζονται με το παιχνίδι και δεν είδαμε μέχρι τώρα (όπως π.χ. τον όρο Counter), για να καλύψουμε όλο το φάσμα αυτών που πρέπει να ξέρει ένας μονομάχος! 


**Η σελίδα βασίστηκε στους επίσημους κανόνες της ΚΟΝΑΜΙ για να γράψει τα παραπάνω: https://www.yugioh-card.com/en/rulebook/

No comments:

Post a Comment

Αφήστε το σχόλιό σας εδώ

VENDORA

-->